דברים שאסור לשכוח לפני שעוברים לדירה חדשה

מעבר לדירה חדשה הוא אירוע מרגש שמסמן דרך חדשה בחיים. זוגות רבים עוברים לדירה חדשה לאחר נישואיהם או כאשר הם מחליטים שהם מעוניינים להרחיב את המשפחה ולאפשר לילדיהם לגדול בדירה מרווחת ובסביבה איכותית. טרם עוברים לדירה חדשה, חשוב לבדוק וליישם את הדברים הבאים.

סגירת קצוות בדירה הישנה

באם אתם עוברים לדירה החדשה מדירה ישנה בבעלות או בשכירות, חשוב מאוד לזכור ולטפל בכל החשבונות ולסגור את כל הקצוות הדרושים. דבר זה יכלול:

  • הודעה לרשויות – חשוב להודיע לרשות המקומית ממנה עוברים על עזיבת הדירה ועל הכתובת החדשה (באם נמצאת באותה רשות מקומית). כמו כן חשוב לסגור את כל החובות לרשויות (ארנונה, תאגיד המים) בדירה אותה אתם עוזבים. ש לדרוש מהרשות המקומית מכתב בו רשום במפורש שאין לכם חובות אליה.
  • תשלום חשבונות סופי בדירה הישנה –במידה ואתם עוברים מדירה בשכירות – יש לקבל מכתב מבעל הבית שמציין שכל החובות הקשורים לתקופת השכירות שלכם בדירה שולמו. בנוסף, תמיד חשוב לבצע רישום ולצלם את מוני החשמל, המים והגז של הדירה הישנה ביום העזיבה.
  • מעברים ועדכונים- יש להודיע לחברות הטלפון, הכבלים, הגז והחשמל שאתם עוברים דירה. חשוב לבצע דברים זאת לפחות 7 ימי עסקים טרם המעבר לדירה החדשה וזאת על מנת שתהיו בטוחים שהדברים יתבצעו בזמן ובאופן הטובים ביותר.

מעבר הדירה – לא לשכוח לעשות

  • אריזה והובלה- חשוב לשכור את שירותיה של חברת הובלה ולהגיע להחלטה האם אתם מעוניינים להשתמש בשירותי אריזה מקצועיים שיכולים לחסוך בצורה ניכרת בזמן או שאתם מעוניינים לארוז את כל תכולת הבית לבד. אם יש לכם ביטוח, כמו ביטוח תכולה לדירה או ביטוח מבנה, יש לעדכן את חברת הביטוח שעברתם דירה ולספק לה את כל הנתונים של הדירה החדשה. דבר זה משפיע פעמים רבות על מחיר הפוליסה (לטובה או לרעה).
  • הדברה- טרם העברת כל החפצים והריהוט אל הדירה החדשה, מומלץ מאוד להזמין  הדברה שתבטיח לכם דירה נקייה ממזיקים ומכרסמים.
  • ביטוחים בעת מעבר- יש לדאוג לכל הביטוחים המתאימים. אנשים רבים אינם לוקחים בחשבון שבזמן העברת הדירה, התכולה המועברת יכולה להינזק, לכן, חשוב מאוד לברר עם חברת ההובלה האם היא מספקת ביטוח של כל התכולה בעת המעבר. במידה והחברה עונה בחיוב, יש לבדוק מה הכיסויים הכלולים באותה פוליסת ביטוח. רבים מעדיפים לרכוש את הביטוח בעצמם מחברת הביטוח וזאת משום שכך הם יכולים לבחור בכיסויים המתאימים להם.

ביטוח דירה- תכולה ומבנה

קצת לפני הכניסה לדירה החדשה, חשוב להגיע להחלטה האם אתם מעוניינים לרכוש פוליסות ביטוח שיאפשרו לכם בטחון ושלווה נפשית, כמו ביטוח תכולה לדירה. נכון להיום יש אפשרות לרכוש ביטוח דירה שכולל גם ביטוח תכולה וגם ביטוח מבנה ומבטיח לכם את כל הכיסויים האפשריים על הדירה. ביטוח תכולה מכסה את כל תכולת הדירה ותמיד יש לוודא שכל רשימת התכולה מצוינת בפוליסת הביטוח. ביטוח מבנה יספק לכם כיסוי של נזקי צנרת, שריפה, דלקה, רעידות אדמה ועוד.

רישומים וחשבונות בדירה החדשה

  • רשות מקומית – במידה והדירה אליה אתם עוברים נמצאת ברשות מקומית אחרת – יש להודיע לרשות המקומית החדשה על כתובתכם החדשה ועל תאריך המעבר לצורך הסדרת תשלומי ארנונה, מים וכו'
  • בתי ספר/גני ילדים – במידה ואתם הורים לילדים בגילאי גן או בית ספר – חשוב להסדיר נושא רישום הילדים למוסד החינוכי הקרוב למקום מגוריכם. תהליך זה ניתן לבצע בעירייה כנגד הצגת חוזה רכישת הדירה או חוזה שכירות
  • ספקים הקשורים לדירה החדשה – יש ליצור קשר עם ועד הבית ולהתעדכן אילו שירותים קיימים בבית החדש (כגון ועד בית, חברת גז וכו') ולהסדיר את אספקת השירותים והתשלומים לגופים אלו

 

לסיכום, סגירת קצוות, השכרת אנשי מקצוע איכותיים ורכישת ביטוחים שיבטיחו לכם הגנה מושלמת מפני נזקים, מהווה את הנוסחה המנצחת טרם המעבר לדירה חדשה.