מה חשוב לעשות לפני רכישת דירה

בוטניקה כפר סבא הירוקה - צילום אווירי

רכישת דירה חדשה בימינו, היא לא צעד פשוט, הרי בועת הנדל"ן שהולכת וגדלה אינה מאפשרת לכל אחד מאיתנו לרכוש דירה משלו. אך אם התמזל מזלכם והצלחתם לרכוש דירה חלומית, חשוב לבצע בדיקות מקיפות לדירה, כדי שתהיו בטוחים שבצעם את הבחירה הטובה ביותר. לעיתים, איכותיות הבנייה אינן גבוהות במיוחד בדירות יד שנייה שאינן חדשות וקיימים לא מעט ליקויים אותם ניתן למצוא בעת בדיקת דירה לפני רכישה. לכן, דקה לפני שתכנסו לתהליך רכישת הדירה ושיפוץ בצורה יסודית בדיוק כפי שאתם רוצים, חשוב לבצע בדק בית על מנת לאתר ליקויים שלא נראים לעין.

חשיבות בדיקת דירה לפני רכישה והליקויים האפשריים:

נזילות צנרת- נזילות אלו יכולות להיות מוסתרות ולרוב בעלי הדירה יכולים לכסות היטב את הנזילה עם צבע מרשים, כך שנזילות אלו אינן נראות לעין. חשוב לציין כי נזילות ופגמים בנצרת מורידים את ערך הנכס ובחלוף השנים יש לא מעט נזקים שיכולים לקרות לקירות עקב טיפול לא נכון. תיקון נזילות צנרת, הם יקרים, כך שוודאי לא תרצו להיכנס להוצאות מיותרות ולרכוש דירה פגומה, לכן חשוב לבצע איתור נזילות ע"י חברה מוסמכת.

חיבורים רופפים ובעיות חשמל – בבדיקת בדק בית ניתן לאתר ליקויים בחשמל ולעלות עליהם מבעוד מועד. לכאורה, בדיוק כמו בנזילות מים – כלפי חוץ הכל נראה מרשים ונקי, אך כלפי פנים הדבר שונה לחלוטין.

בדיקת עיקולים וחובות – בתהליך בדק בית בוחנים היטב כי הדירה נקייה מחובות, עיקולים, שעבודים ועוד. מעבר לכך, מומלץ לבדוק מול הרשויות המקומיות אם קיים חוב או תהליכים שונים שבוצעו נגד בעלי הנכס, כך תהיו בטוחים כי רכשתם דירה "נקייה".

בדיקת תקינות המבנה ותווי תקן – בעת בדיקה זו, בוחנים את, הרי יש לא מעט פעמים בהם עבודות אלו בוצעו ללא תווי תקן ורישיון על ידי חובבנים, כמו – הוספת ממ"ד ללא אישורים מתאימים, בניית מרפסת שלא כחוק, תוספות בנייה על הגג ועוד. חשוב לציין כי בנייה שלא כחוק יכולה לגרום לכם לבעיות עם הרשויות ובמקרים קיצוניים לקריסה או לסכנה של ממש.

לסיכום: נראה כי יש לא מעט התעסקויות בעת רכישת דירה חדשה, אך בכל הקשור לבטיחות המבנה ולאיתור ליקויים – אין מקום לפשרות, כיוון שדירה לא רוכשים כל יום, לכן חשוב לבצע בחירה נכונה, כזו שתאפשר לכם להיכנס בראש שקט לביתכם החדש ובכלל לדעת כי בצעתם עסקה טובה ששווה את הכסף שלכם ובכלל בדיקה זו תאפשר לכם לחסוך כאבי ראש בעתיד.