עיצוב דירה למשפחה מרובת ילדים

המציאות מראה כי אין בית אחד אשר מעוצב בצורה דומה לחברו. לכל מקרה ומקרה יש חוקים משלו, כמובן, עם לא מעט משתנים שמשפיעים על משוואת העיצוב. בתים אשר כוללים בתוכם מספר נפשות רחב יחסית, כמו במקרה של משפחות מרובות ילדים, מעמידים אתגר של ממש בפני המעצבים. אז איך עושים את זה נכון?

עיקר הקושי: התאמה לצרכים של בני הבית

מלאכת העיצוב של בית, כל בית, צריכה להעמיד במרכז את הצרכים והרצונות של בני הבית, בדגש על החלל המותאם לכל אחד מבני הבית. במקרה של משפחות מרובות ילדים, כמובן, התמונה הופכת למורכבת יותר על רקע מגוון בני הבית שיש לרצות: חשבו, למשל, על נער שיודע היטב כיצד הוא רוצה שהחדר שלו ייראה.

המפתח להצלחה, כמו בהיבטים אחרים של עיצוב הבית, נמצא איפשהו באמצע. המטרה צריכה להיות שמירה על קו עיצובי דומה, בחללים המשותפים ובמקומות אחרים בבית, אך גם לאפשר ביטוי עצמי מסוים לבני הבית. ניתן לעשות זאת באמצעות תוספות "קטנות" אך משמעותיות, דוגמת מדבקות לחדרי ילדים, צביעת הקירות בגוונים שונים, השמת תמונות של בני הבית, הוספת אביזרי נוי וכיוצא בזה.

בלב הבית: החללים המשותפים

דירות למכירה בכפר סבא ובמקומות אחרים על מפת ישראל המיועדות למשפחות מרובות ילדים נוטות להיות רחבות באופן יחסי. עם זאת, ברור שאין המדובר הוא בשטח אינסופי, ממש לא. מכאן, נובע שהעיצוב צריך להיות מוקפד במיוחד, מה שימנע "מלכודות" אלה או אחרות – למשל, אזורים שונים בבית אשר כה עמוסים בפריטים עד שקשה להתנהל בהם באופן רצוי.

עיצוב הבית צריך לקחת בחשבון את מספר הנפשות ואורח החיים שלהם. ברור ששולחן האוכל צריך להיות בגודל המאפשר אכילה משותפת של בני הבית, או אפילו אירוח של קרובי משפחה וחברים. את חדרי השירותים והאמבטיה נהוג להפריד – חדרים המיועדים להורים מול חדרים המיועדים לילדים – כאשר כל אחד מהם צריך להיות מעוצב באופן שיתאים למאפיינים של קהל היעד.

אז איך מתחילים?

הסקירה הקצרה שהובאה כאן מאפשרת ללמוד, ולו באופן תמציתי, על מספר אתרים שעיצוב בית למשפחה מרובת ילדים מעמיד. המלצה ברורה היא לסקור עיצובים אפשריים של הבית, כאשר גורמים המוכרים דירות באזורים שונים בארץ – למשל, מכירת דירות בפתח תקווה – יוכלו בוודאי לספר על אפשרויות התכנון שהם מכוונים אליהן. אפשר בהחלט להיעזר באנשי מקצוע לצורך מלאכת העיצוב וארגון הבית, כאשר בחירה במעצב פנים יכולה להקל עד מאוד על התהליך כולו.