חשיבותו של מתווך הנדל"ן בעסקת מקרקעין

משכנות הדר גנים - הדמיות חוץ

עסקאות מקרקעין הינן משמעותיות בחייהם של קונים, של מוכרים, של משכירים ושל משקיעים כאחד. מתווך הנדל"ן יכול לעזור לכם לעבור אותה בקלות.

אנחנו, הישראלים, נוטים לא לבקש עזרה. אנחנו ננסה לתקן את הצנרת בעצמנו, להחליף את הגלגל לבד, נשחק עם ארון החשמל ונרכיב בעצמנו את הרהיטים. אנחנו בוחרים, לעיתים קרובות בצדק, לא להשתמש בשירותים מקצועיים בתחומים רבים. אולם, כשמדובר בתיווך נדל"ן, רבים עושים את אותה הטעות, והפעם – לא בצדק. ככל שההחלטה שלנו הינה בתחום משמעותי יותר עבור חיינו, חשוב יותר שנשקיע בקבלת עזרה מקצועית כדי לחסוך זמן וכסף, וכדי לסגור את העסקה הטובה ביותר.

כדאי להיעזר במומחים

אצל רוב האנשים, עסקאות מקרקעין הן העסקאות החשובות והמשמעותיות ביותר שיעשו במהלך חייהם. בין אם מדובר ברכישת בית פרטי או דירה להשקעה – מדובר בהשקעה כספית גדולה, בתהליך מורכב הדורש ידע, ניסיון וחושים מיומנים כדי להשלים את העסקה בצורה המשתלמת ביותר. אמנם, אין זה הכרחי להשתמש בשירותיו של מתווך, אך זה בהחלט מומלץ.

לפי החוק הישראלי, תפקידו של מתווך הנדל"ן הוא להיות גורם יעיל בתהליך של עסקת מקרקעין. המתווך מציג את הנכס, מספק אינפורמציה לגביו, נותן ייעוץ מקצועי ומסייע ללקוחותיו בתהליך המשא והמתן, כדי להביא לסגירת עסקה תוך הסכמה הדדית של שני הצדדים. בסופו של דבר, מטרתו של המתווך היא לעזור ללקוח להצליח במטרתו – ביצוע עסקה בנכס מקרקעין, בין אם אילו דירות למכירה או להשכרה. כך שבכל מקרה המתווך הוא בצד שלכם – לקוחותיו, ונמצא שם כדי לסגור את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם, כך שתשתלם גם עבורו.

מתווך נדל"ן ידאג לאינטרסים שלכם

ככלל, פנייה למתווך מספקת יתרון בעסקה. מתווך טוב ואמין הוא בעל ידע רב בתחום הנדל"ן מחד, ובעל ניסיון משמעותי במשאים ומתנים ובסגירת עסקאות מקרקעין מאידך. מתווך המקרקעין יהיה זכאי לדמי תיווך, ומשום כך הוא בעל אינטרס מובהק לסגירת העסקה המשתלמת ביותר עבור לקוחותיו. לאור צמיחתו של שוק הנדל"ן וריבוי עסקאות המקרקעין בישראל, קשה מאוד להצליח היום למכור נכס משתלם – או לרכוש אותו – ללא עזרה מקצועית. למתווך יש הרבה מה להציע כדי לסייע בתהליך: ידע, מאגר לקוחות פוטנציאליים, נכסים מוכרים, כלים מקצועיים, אלטרנטיבות, הזדמנויות ושליטה במשא ומתן.

יחד עם זאת, חשוב לעבוד עם מתווך מקצועי, ויותר מכל – אמין. כאמור, עסקאות נדל"ן הן משמעותיות ביותר בחייהם של רוכשים, של מוכרים, של משכירים ושל שוכרים כאחד. בתחום זה, חוסר אמינות יכול לעלות לכם, הלקוחות, המון כסף, אנרגיה ושקט נפשי. נכון שעל-פני השטח נראה ששימוש במתווך יעלה לכם יותר כסף, אבל החסכון בזמן, ניהול המשא ומתן והבנה בשוק הינם שלושה מרכיבים שיוצרים עסקה יעילה ועל-פי רוב גם משתלמת יותר.