כל מה שצריך לדעת על השקעות נדלן חכמות בדירות

השקעה בנדלן נחשבת לאפשרות סולידית ובטוחה, בוודאי כאשר משווים אותה לאלטרנטיבות אחרות שטומנות בחובן תנודתיות ואי שקט. לאחר שהריבית בארץ הגיעה לשפל חסר תקדים, הסתבר שהשקעות נדלן בדירות הפכו לכדאיות עוד יותר.

בשורות הבאות נציג מדריך מקוצר לכל מי שמתעניין בביצוע השקעות נדלן חכמות בדירות. בין היתר נראה את המשמעות של:

  • בחירה באזור הנכון.
  • בחינה של תשואות, הכנסות והוצאות.
  • היכרות על מגוון אפשרויות המימון.

בחירת האזור

הכלל המרכזי המנחה משקיעי נדלן בכל מקום שהוא הינו בחירה נכונה של מיקום ההשקעה. גם למי שמשקיע בדירת מגורים, הכלל הזה הוא נכון ובסיסי וכאן טמונה ההצלחה לא רק לטווח הקצר אלא גם לטווח הארוך.

בין ההמלצות למשקיעים ניתן להזכיר את זאת שתומכת ברכישת דירה להשקעה במקום מרכזי אך לא מרכזי מדי. ההיצע של מכירת דירות בפתח תקווה, למשל, מלמד שזהו אזור מתפתח, בתנופה, שניתן למצוא בו עדיין מחירים משתלמים של נכסים וגם מחירי השכירות גבוהים. בראיה לעתיד, הדירות באזור צפויות לשמור על יציבות מחירים או להראות עליה, כך שמלבד הכנסה פסיבית וקבועה קיים סיכוי לממש רווח הון בטווח הזמן הארוך. יש לציין שאזור טוב יכול להבטיח שוכרים טובים וכן למנוע מצב שבו הדירה תישאר ריקה, ללא שוכר.

בחינת התשואה הצפויה

לפני כניסה לכל אפשרות השקעה שהיא, חשוב לבצע תחשיב לגבי התשואה הצפויה. את התחשיב יש לבצע תוך התייחסות לצד ההכנסות מחד ולצד ההוצאות מאידך. ההכנסות הן למעשה התקבול השוטף משכר דירה. ההוצאות תהיינה עלויות המימון, הוצאות תחזוקה ותיקונים, עלויות ביטוח הדירה וכדומה.

חשוב להעיר שבחינת התשואה חייבת להתבסס על תמחור נכון. הן מחיר הדירה והן שכר הדירה הצפוי צריכים להיות תואמים את המציאות בשטח ולא להיות מבוססים על משאלות לב.

אפשרויות המימון

בין אנשים המשקיעים בדירה ניתן למצוא כאלה שיש להם את כל ההון הדרוש לכך באופן מיידי וכן כאלה שזקוקים להון ממקור חיצוני. אנשים מהסוג הראשון יכולים להיות אנשים שיצאו לפנסיה מוקדמת או כאלה שפרשו לגמלאות וקיבלו סכום גדול של כסף באופן חד פעמי. יש גם כאלה שזכו לתקבול כלשהו מכיוון של ירושה, פיצויים מחברת ביטוח, תוכנית חיסכון שהסתיימה.

למי שאין ברשותו הון מספק ניתן לקבל כיום משכנתא גם לדירות להשקעה בתנאים מצוינים גם לבעלי הון עצמי קטן. למותר לציין שרבים מהמשקיעים מצליחים לשלם את המשכנתא באמצעות ההכנסות משכר הדירה.