כיצד לבחור נכסים להשקעה?

כיום כבר כולם יודעים שהשקעה נכונה בזמן הנכון יכולה להעניק לכם את האפשרות להרוויח הרבה כסף. עם זאת, כיצד מוצאים נכסים כדאיים להשקעה? זוהי אחת השאלות החשובות ביותר שמבדילות בין אנשים שבאמת מתמצאים בעולם הנדל"ן לבין אילו שרק עושים את צעדיהם הראשונים בתחום.

ניסיון מאפשר להגיד כמעט ממבט ראשון על נכס כלשהו האם הוא משתלם וכדאי להשקיע בו, בעוד שאנשים בלי ניסיון יזדקקו למחקר מעמיק בכדי לקבוע זאת. אם אתם אלה שנמצאים בתחילת דרכם בהשקעה בנכסים, מומלץ להשקיע את מלוא המאמצים בבדיקות.

מה הם נכסים להשקעה?

נכסים להשקעה אלו הן דירות ומבנים שנרכשים לא על מנת להשתמש בהם באופן ישיר, אלא על מנת להרוויח: הן באמצעות השכרה, והן באמצעות השבחה ומכירה לבעלים הבאים. בתוך שתי הקטגוריות העיקריות האלה של רווח מנכס: השכרה ומכירה, ניתן למצוא גם שלבי ביניים ותתי-קטגוריות. למשל, ניתן להשכיר נכסים מסוימים לתקופות זמן קצרות במקום ארוכות, להפוך אותו לעסק בעצמכם, ועוד. גורמים יצירתיים רבים בעולם הנדל"ן הישראלי יכולים להעיד שהעיקר שיהיה נכס – ומה לעשות איתו כבר ניתן לחשוב בשלבים מאוחרים יותר.

כיצד בוחרים נכס להשקעה?

חשוב לציין שכל מקרה לגופו: לעיתים הנכס נמצא במצב גרוע ונמכר בעלות נמוכה. באמצעות שיפוץ מקיף ניתן להעלות את הערך שלו, מה שרלוונטי הן עבור . עם זאת, במידה והנכס נמצא בנקודה שאינה נוחה להגעה עבור קהל היעד שלכם (למשל, סטודנטים – אם אי אפשר להגיע במהירות מהנכס למקום הלימודים שלהם, אין להם סיבה לעבור לשם). החשיבה הזאת אקטואלית הן עבור דירות פרטיות והן עבור שטחים עסקיים שונים.

כאשר בוחרים נכס להשקעה, יש לשים לב לפרטים הבאים:

  • המחיר שבו הוא נמכר (האם אתם יכולים לעמוד בו?)
  • מצב הנכס – האם יש צורך בביצוע שיפוצים?
  • מיקום הנכס – מיקום נכון יכול להעלות את ערך הנכס במידה רבה
  • ההתפתחות האזורית – לעיתים משתלם לרכוש נכס במקום שנמצא בצמיחה בהנחה שבעוד מספר שנים כל הנכסים באזור יהיו בעלי ערך גבוה יותר.
  • מחירי נכסים דומים באזור
  • אפשרויות למימוש ההשקעה

איך מתחילים בתהליך?

רכישת נדל"ן הינה תהליך מחושב הכולל מספר שלבים. בחירת נכסים מניבים להשקעה היא אך ורק השלב הראשון. בשלבים הבאים יש למצוא אנשי מקצוע מתאימים למימוש העסקה: עורך דין ברמה גבוהה, שמאי להערכת שווי הנכס, רואה חשבון שיעזור לכם להתנהל מול רשויות המס ועוד.

כל אלה מהווים רק את השלבים הראשונים בדרך לנכס. לאחר מימוש העסקה, יש להתחיל מיד בפעולות הדרושות על מנת שהנכס יהיה מניב, הדבר אקטואלי ביותר עבור אנשים ששילמו על הנכס באמצעות מימון חיצוני שצריך להחזיר בשלב כלשהו.

נכסים להשקעה הם נושא שחשוב לבדוק לעומק. האפשרויות שנכסים אלה מעניקים נרחבות ביותר ונותנות הזדמנות לגריפת רווחים גדולים, הן בתחום הנדל"ן הפרטי למגורים והן בתחום הנדל"ן העסקי.