לקנות דירה דרך חברת נדל"ן

רכישת נכס נדל"ן היא ללא ספק מהרכישות היקרות, החשובות והמשמעותיות שאדם (ובמיוחד ישראלי) עושה במהלך חייו. העלות של נכס נדל"ן בישראל מוערך בכ 187 משכורות ממוצעות ויותר. זאת אומרת שמעל ל15 שנות עבודה נדרשות רק על מנת לממן את רכישת הנכס. מהאמור, ברור שחשוב לקבל החלטה יעילה, נכונה, המערבת שיקולים רגשיים ורציונאליים, ולרכוש את הדירה המתאימה ביותר לצרכים, בין אם מדובר ברכישת דירה למגורים, או רכישת דירה להשקעה.

עבור אלה מבינינו שנמצאים בתהליך בחירה ורכישה של נכס נדל"ן, אנחנו מציעים לשקול רכישתו דרך חברות נדל"ן, מהלך המאפשר תהליך בטוח, נינוח, ויעיל יותר.

מהי חברת נדל"ן?

חברות נדל"ן מציעות בדרך כלל פרוייקטים שהן משווקות, בונות או מתכננות. חברות נדל"ן מארגנות לא פעם קבוצות רכישה מטעמן או אפילו מוכרות שטחי נדל"ן שהן עצמן כבר רכשו.

חברות נדל"ן שונות יציעו לכם מגוון פרוייקטים הנמצאים כעת תחת חסותן. ניתן, כמובן, לפנות למספר חברות נדל"I בו זמנית, או למיין חברות נדל"ן שונות על פי האזור בארץ בו אתם מעוניינים לרכוש נכס או מאפיינים אחרים של הנכס שאתם מחפשים. למשל – האם אתם מעוניינים באכלוס מיידי או שיש לכם זמן לחכות לבנייה? האם אתם מתעניינים בסוג מסוים של נכס או בגודל מסוים שלו, למשל רק בית פרטי, רק דירה בקומה גבוהה, רק דירת חמישה חדרים ומעלה? וכדומה.

למה רכישה דרך חברת נדל"ן היא מומלצת יותר?

חברות נדל"ן מציעות בדרך כלל שירות עד מפתח. כלומר, תחת קורת הגג של חברת הנדל"ן שבחרתם, תקבלו את כל השירותים שתצטרכו, כולל שירותי עורך דין בעל ניסיון, סיוע ומעקב אחר מצב הדירה שלכם (במיוחד אם הקרקע עליו נבנית הדירה נמצאת בתהליכי הפשרה), ואפילו סיוע אדריכלי במידת הצורך.

גם הסיכונים במהלך הרכישה מנוהלים בצורה מושכלת ומודעת יותר, כאשר "יש לכם גב" של חברת נדל"ן. המשמעות היא, שצוות החברה יוכל להסביר לכם במדויק כיצד מתקדמת הבנייה בפרויקטים השונים שהם יכולים להציע לכם, מהם הסיכונים, מה טווחי הזמנים הצפויים לסיום הבנייה ומסירת המפתח ומהם הסיכונים האפשריים בדרך. יש חברות נדל"ן המספקות ערבויות להצלחת התהליך, כמו למשל הבטחת כל הכסף ששולם בחזרה במידה והקרקע לא מופשרת.

האם רכישה דרך חברת נדל"ן היא זולה יותר?

חברות הנדל"ן מציעות בדרך כלל רכישה של נכסי נדל"ן בפרויקטים שונים. לא תמיד ההצעות הן זולות יותר אם כי ניתן להניח שפרויקטים שחברות נדל"ן מעורבות בהם הם פרויקטים אטרקטיביים, שקל למכור. לכן, חברות נדל"ן בהחלט מרכזות הצעות אטרקטיביות שונות, אולם אין ערובה שלא תמצאו משהו שמתאים לכם יותר אם תחפשו במקביל בערוצי רכישה אחרים.

מהם החסרונות בפנייה לחברת נדל"ן?

חשוב לזכור כי חברת הנדל"ן היא חברה שמומחיותה בשיווק ומכירת פרויקטי נדל"ן. לפיכך, מי שתתקלו בו מטעם החברה הוא כנראה איש מכירות מנוסה. חשוב להבהיר לעצמכם מראש מה חשוב לכם בדירה שתרכשו ולשמור על רמת מעורבות גבוהה לאורך הליך הרכישה כולו. סוכני חברות הנדל
ן ישמחו להציג בפניכם את היתרונות הייחודיים של כל פרויקט שתבחרו להתעניין בו, וחשוב שיעשו כן. תפקידכם יהיה לבחור בעיניים פקוחות את נכסי הנדל"ן שעונים בצורה הטובה ביותר על הקריטריונים שהצבתם לעצמכם ולאפשר לעצמכם להישאר במגבלות התקציב שלכם.