פרוייקטי בנייה באזור המרכז

מדינת ישראל נמצאת כיום בתנופת בנייה שלא ראינו כמותה מזה זמן רב. לאחר שבשנים האחרונות נוצר הפרש כואב (ויקר…) בין הביקוש להיצע בתחום הנדל"ן, נעשה ניסיון לצמצם פערים אלו ולפתור את הזינוק במחירי הנדל"ן באמצעות בנייה של פרוייקטי נדל"ן חדשים רבים ככל הניתן. פרוייקטים כאלה מקשטים את הארץ בימים אלה כפטריות אחרי הגשם, רובם מציעים דירות מפוארות בסטנדרט בניה גבוה כמקובל כיום.

פרוייקטי בנייה חדשים על אדמות ישנות במרכז

בשל הרצון העז להגדיל משמעותית את היצע הדירות החדשות בארץ יזמים פועלים במגוון דרכים כדי לזרז התחלות בנייה.

  1. פרוייקט פינוי בינוי ותמ"א 38 – הריסת מבנים ישנים והקמת מגדלי מגורים חדישים תחתם, או רק תוספת של קומות והצעת דירות חדשות מעליהם. כל הבניין עובר שיפוץ משמעותי והדירות החדשות הנבנות מציעות בדרך כלל סטנדרט בנייה גבוה ומפרט טכני מתאים לדירה חדשה מקבלן.
  2. הפשרת קרקעות חקלאיות – בשל המחסור המשמעותי בקרקעות לבנייה ברחבי הארץ אך במיוחד באזור המרכז, חלקות חקלאיות רבות נמצאות כרגע בשלבים שונים של הליכי הפשרה לבנייה. על חלק מן הקרקעות כבר מתוכננים המבנים שיקומו, ישנן גם קרקעות שכבר נמכרות באופן פרטי או באמצעות קבוצות רכישה מאורגנות (הקונים רוכשים שטח קרקעי מסוים, זכות בנייה או זכות לדירה בבניין שיוקם).

ההשקעה בקרקע חקלאית שנמצאת כבר בתהליך הפשרה היא השקעה אטרקטיבית, פרוייקטים בפתח תקווה, בראשון לציון, ובערים גדולות אחרות במרכז מתוכננים ואט אט נבנים על קרקעות חקלאיות שהופשרו.

כל דירה, בכל מחיר

כיום, עשרות פרוייקטים נמצאים בשלבי בניה שונים באזור המרכז. סטנדרט הבנייה הגבוה המקובל כיום והתחרות הגבוהה הצפויה להפוך מאפיין של ענף הנדל"ן, מאלצים את קבלני הבנייה להציע דירות מפתות, בעלות מפרט טכני עשיר ועוד הרבה "פינוקים" בתוך הבית (כגון חבילת מכשירי חשמל, מיזוג, הכנות למכשירים שונים באזורים שונים בבית, ריצוף מפואר, אבזור מפואר בחדרי השירותים והאמבטיה) ומחוץ לו (כמו לובי מפואר במיוחד או אפילו לובי קטן בכל קומה, אזורי פעילות, פארקים ועיצוב סביבתי בסטנדרט גבוה, חיפוי חיצוני מפואר של הבית או הבניין, מעליות מהירות ונוחות במיוחד, עיצוב מרהיב של הדירות והבניין כולו ועוד).

המחירים עבור דירות חדשות כנראה ירדו בקרוב בשל חוק מע"מ 0 שהתקבל זה לא מכבר בכנסת. עם זאת, רכישה של דירות "על הנייר", רכישת דירות מתוכננות על קרקע חקלאית בשלבי הפשרה או רכישה של דירות באמצעות קבוצת רכישה, מוזילה משמעותית את מחירי הנדל"ן ומאפשרת רכישה של דירה בפרוייקט חדש ומפואר, במחירים אטרקטיביים.

איפה למשל ניתן למצוא פרוייקטים חדשים באזור המרכז?

אזור המרכז מציע לא מעט פרוייקטים חדשים, בהם בניינים רבי קומות, בתי קרקע ושכונות חדשות שלמות. ניתן למצוא פרוייקטים בפתח תקווה, בראשון לציון, ברחובות, בבת ים, ובערים אחרות במרכז. הפרוייקטים מגוונים ושונים, ומציעים בתים, דירות גן, דירות בגדלים שונים, מיני פנטהאוזים, פנטהלופטים ופנטהאוזים מפוארים. כל פרוייקט חדש מתהדר ביתרונותיו ולנו, המתעניינים בדירה חדשה למגורים, נותר רק לבחור…