פרוייקטי בנייה מובילים

למרות מחירי הנדל"ן הגבוהים צופים מומחים עלייה בביקוש לדירות בארץ גם בשנה הקרובה. זאת, לאחר מספר חודשים בהם זוגות צעירים ובתי אב דחו מהלכים אלו, בציפייה שיתרחש שינוי מהותי בשוק. למעשה, ההמתנה הובילה רבים למסקנה ששום שינוי קיצוני לא יתרחש בקרוב במחירי הדירות בישראל. יתרה מכך, מכיוון שהיקף הבנייה צומצם בחודשים האחרונים יגדל הביקוש לדירות  מעל להיצע, וסביר להניח ששוב יעלו המחירים. לכן, למי שלא רוצה להמתין לעליית המחירים ומעוניין לרכוש דירה כבר עכשיו, כדאי להכיר את שוק הנדל"ן ואת פרויקטי הבנייה המובילים בו.

פרויקטים מובילים באזור המרכז

יישובי וערי המרכז היו ונשארו המבוקשים ביותר לרכישת דירות חדשות. על הפרויקטים המובחרים שמתבצעים באזורים אלו נמנים בין היתר:

  • כפר סבא הירוקה – מדובר בפרויקטי בנייה המוקמים בחלקה הצפון-מערבי של העיר. למעשה, זוהי שכונה גדולה המוקמת מתוך תפיסה סביבתית ירוקה, עם הרבה שטחים פתוחים ושבילים להולכי רגל שאינם דורשים לחצות כבישים. אחד הפרויקטים הנבחרים בשכונה החדשה הינו פרויקט בוטניקה, הכולל 4 בניינים איכותיים ומתקדמים הממוקמים בסמוך לגן הבוטני.
  • פרוייקט בנייה בפתח תקווה – במשכנות הדר גנים שבפתח תקווה מוקם בימים אלו פרויקט משכנות הדר גנים. מדובר בפרויקט המורכב ממתחם של 3 בניינים שיכללו 180 דירות בגדלים שונים, החל בדירות 4 חדרים ועד לדירות גן, פנטהאוזים ודופלקסים. הבניינים מוקפים בשטחים ירוקים, ונבנים על פי מפרט טכני גבוה ומתקדם.
  • פרויקט בנייה בלב יפו – הפרויקט שנבנה על ידי חברת ציהתל"י יכיל 4 בניינים עם 75 דירות, החל מ- 2 ועד 5 חדרים.

ביקוש לדירות בפרברים

בשנה החולפת גדל הביקוש לרכישת דירות בפרברים במקומות כמו חריש, נצרת עילית, שדרות, חצור הגלילית וירוחם. כך לדוגמא, בשדרות מוקמת שכונה חדשה עם 2000 בתים צמודי קרקע  היושבים על שטח של דונם וחצי דונם, וגם בנתיבות נבנות מעל ל- 1500 דירות חדשות. בחצור הגלילית שבצפון נבנים בימים אלו בתים צמודי קרקע על מגרשים של כחצי דונם, וכן בנייני דירות בני 5 קומות עם דירות של 4 עד 6 חדרים. בנוסף לכך גדל הביקוש לפרויקטי בנייה בפרברים במקומות כמו כרכור, פרדס חנה, קריית גת, עפולה, מגדל העמק וכפר יונה שהוכרזה לאחרונה כעיר.

איתור פרויקטי בניה באמצעות אתרי ממשלה

חשוב לדעת כי לאחרונה יצא משרד הפנים עם אתר חדש המספק מידע אודות תוכניות בנייה המצויות עוד בהליכי אישור ראשוניים. כמו כן, משרד השיכון פתח אתר בו ניתן למצוא מידע אודות תוכניות לשיווק קרקעות של המדינה עבור בניית דירות. כך יוכל הציבור לקבל תמונת מצב מלאה של שוק הנדל"ן בישראל ומידע עדכני לגבי האפשרויות הקיימות בו. יש לציין כי את המידע אפשר להשיג גם בעזרת מספר אתרי אינטרנט פרטיים, המספקים נתונים מקיפים אודות אפשרויות ופרויקטים עדכניים בתחום הנדל"ן בכל רחבי הארץ.