האם השקעות נדל"ן כדאיות בארצנו?

יוקר המחיה הוא אמנם אחד הנושאים המדוברים ביותר העומדים על סדר היום הציבורי אך עדיין ניתן למצוא מציאות כדאיות ומשתלמות מאוד הפזורות ברחבי הארץ. במאמר הבא נפרוש בפניכם על הזדמנויות אלו בערי ישראל השונות.

האם עדיף לרכוש דירה להשקעה או למגורים‬‎?

נתחיל עם האזור הצפוני ביותר במדינתנו. כאשר רוצים לרכוש דירות להשקעה או למגורים בארץ צריך להבין משהו מרכזי מאוד בכל הנוגע לאזור הצפון. אזור זה שונה במקצת מאזור המרכז-דרום. הוא מתאים באופן יוצא מן הכלל לאנשים שמלכתחילה מחפשים חיים רגועים יותר, ירוקים יותר ואף ניתן לומר כפריים יותר, ולכן רכישת דירה להשקעה בישובים כפריים יכולה להיות אופציה נדלנ"ית יוצאת מן הכלל.

עם זאת, אם אתה טיפוס שרוצה ליהנות מכל העולמות – גם מהיופי של הצפון אך גם ממקומות תוססים מעט יותר, הרי שלאחרונה ניתן לראות כיצד הצפון קם לתחייה החל מאזורי הייטק שונים (חיפה, אזור כרמיאל, יוקנעם וכיוצא מכך), כך שמגורים סביב אזורים אלו אינם רק כדאיים אלא גם נחשבים כנכס כלכלי של ממש לשנים עתידיות לבוא.
חשוב לזכור שאזור הצפון מלא באוניברסיטאות ומכללות נחשבות מאוד וסלילת כבישים חדשים (קרי, עוקף קריות), מה שהופך את הצפון להשקעה נהדרת בתחום הנדל"ן.

השקעות באזור המרכז

אין צורך להיות תמימים שהרי כולנו מודעים לכך שאזור המרכז, מבחינת מחירי הנדל"ן גבוה הרבה יותר ומומלץ מאוד לקחת חברה העוסקת בדיוק בתחום הנ"ל כיוון שזו יודעת היכן הכי משתלם להשקיע, היכן כדאי לרכוש דירות מבחינת אזורים איכותיים ומבחינת מחירים. כאמור, ככול שמתקרבים לאזור המרכז המחירים עולים אך ניתן למצוא כל מיני מקומות בהם מומלץ "לפתוח את הכיס" ולהשקיע יותר – כמו למשל: אזורים הידועים בתור מקומות איכותיים שבעתיד ערך הנכס יעלה, אזורים בהם ידוע על בנייה של מרכזי תרבות, אוניברסיטאות או מכללות, בתי ספר לילדים ברמה גבוהה, שיפוץ של בניינים כחלק מפרויקט של שינוי מראה העיר וכדומה.

כיום גם ניתן לראות פרויקטיי נדלן מובילים כמו כאן, שמקימים בניינים מפוארים במחירים משתלמים עבור זוגות צעירים ובכלל, כמו למשל: אזור ראש העין, מודיעין וכן הלאה. אמנם מדובר על אזורים המקיפים את אזור המרכז אך המחירים, הקרבה וכן, מקומות העבודה ללא שום ספק משתלמים הן לרכישה והן להשקעה באזור.

השקעה באזור הדרום

כאשר מדברים על רכישת דירות באזור הדרום מדברים בעיקר על מקום אחד שהוא באר-שבע בשל "עיר הבה"דים" של צה"ל שמאפשר מקומות עבודה חדשים לתושבי האזור, בנייה של האיצטדיון החדש של קבוצת הכדורגל של העיר, בנייה של אחד מהקניונים הגדולים ביותר שאף מאיים להיות הגדול ביותר באזור המזרח התיכון ואפילו בנייה של מרכז תרבויות חדש. אלו הופכים את אזור באר-שבע וערי הסביבה להיות מקום פוטנציאלי יוצא מן הכלל להשקעה ולכן שווה להשקיע באזור הדרום. השקעה זו צפויה להיות רווחית בעתיד ולעלות באופן משמעותי את ערכו של הנכס.

אם נדל"ן בבאר שבע קורץ לכם, מומלץ להיעזר בחברות שיעזרו לכם לעבור את התהליך בקלות ובמקצועיות.