פרויקטים לזוגות צעירים: כיצד להחליט היכן לקנות דירה?

בוטניקה כפר סבא הירוקה - דוגמה סופית

אנחנו כל הזמן שומעים את המושג "זוגות צעירים" בעיקר בהקשרים השונים הקשורים לדיור ולפיננסים "פרויקטים לזוגות צעירים", "ייעוץ פיננסי לזוגות צעירים", "משכנתא לזוג צעיר" וכן הלאה. במה שונים זוגות צעירים מזוגות מבוגרים יותר? מהן דרישות המגורים הספציפיות שלהם? ובכלל, מהי ההגדרה לזוג צעיר?

מיהו זוג צעיר?

האמת היא שאין תשובה ברורה לשאלה מיהו זוג צעיר. כלומר, ישנן הרבה הגדרות, אולם אף אחת מהן איננה מדויקת דיה ובכל אחת מהן ניתן למצוא בקיעים ויוצאים מן הכלל. חלק מהניסיונות להגדיר מתייחסים לפרק הזמן שחלף מאז תחילת הנישואין, חלקם לגילם הצעיר של בני הזוג וחלק מהם עוסקים בזוגות שעדיין אין להם ילדים, גם אם הם נשואים ותיקים. בואו נסכם, לצורך המאמר, שכאשר אתם חשים כ"זוג צעיר", גם אם אתם בני 40, אתם נחשבים זוג צעיר, ולכן, פרויקטים לזוגות צעירים מתאימים גם לכם.

איך מחליטים היכן לרכוש דירה?

לזוג צעיר (וגם לזוג מבוגר) ישנם מספר קווים מנחים, שיסייעו לו בהחלטה. הנה כמה מהמשפיעים שבהם:

השכנים – לתמהיל האוכלוסייה באזור יש השפעה על הבחירה, מאחר וישנם כאלה שיעדיפו לחיות בסביבה הטרוגנית מבחינה סוציו-אקונומית, ועבור אחרים – הנושא פחות חשוב. בכל מקרה, שכנים טובים – הם מצרך נדיר ויקר מציאות, בשביל כוס סוכר, פטפוט של בוקר או אפילו עזרה הדדית רחבה יותר.

בית צמוד קרקע או בנין – מדובר כאן בהעדפה אישית, שעשויה להשתנות עם הגיל לכאן או לכאן. חלק מהזוגות רואים את הדירה האידיאלית שלהם בבית בו הם יכולים לצאת לחצר בבוקר ולשתות את הקפה שלהם במדשאה הירוקה, בעוד אחרים יעדיפו לגור בבנין, בקומה גבוהה ככל האפשר.

שכונה חדשה לגמרי או שכונה מתחדשת – לכל אחת מהאפשרויות חסרונות ויתרונות, אשר עשויים להיות עקרוניים, מהותיים ובעלי השפעה עליכם ועבורכם.

שירותים עירוניים ושירותים אחרים – להימצאותם של כאלה בסביבתכם הקרובה יש יתרונות רבים, אולם ישנם גם חסרונות (למשל, נסו למצוא מקום חניה פנוי כאשר ישנו סניף פעיל של קופת חולים ליד ביתכם).

תחבורה ציבורית – גם אם לכל אחד מכם יש מכונית, ישנם מקרים בהם תעדיפו לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. חשוב לוודא כי אכן יש כזו וכי תדירותה גבוהה.

 

מה בכל זאת שונה אצל זוג צעיר?

בניגוד לזוגות בוגרים וותיקים, לזוגות צעירים, ישנו אלמנט שיקול נוסף, והוא התרחבות המשפחה בעתיד. אלמנט זה עלול להשפיע על הבחירה בהצפת קריטריונים נוספים, כמו קירבה להורים (סבא-סבתא = בייביסיטר צמוד), גני שעשועים, מוסדות חינוך, חברים בני אותו הגיל למשחק, טיפת חלב וכד'. הצפי להתרחבות המשפחה אף עשוי להכתיב את גודל הדירה הנרכשת ולהוריד מעל הפרק דירות המיועדות לרווקים או לזוג בלבד (כלומר, דירות בנות שני חדרים).

 

לסיכום:

אם אתם עומדים לשלם במיטב כספכם עבור דירה אליה תתחייבו לשנים רבות, בחנו את כל הגורמים המשפיעים החשובים לכם. העלנו כאן מספר גורמים לדוגמה, בוודאי תוכלו לגבש לעצמכם עוד כמה משלכם.