קניית דירה לזוג צעיר

חלומו של כל זוג צעיר בישראל הוא לקנות דירה חדשה בשכונה טובה, ועדיף במרכז הארץ. יחד עם זאת, מחירי הדירות גורמים לזוגות רבים לוותר על החלום. לכן, חשוב לדעת שתכנון נכון וסקרי שוק מקיפים עשויים בהחלט להוביל למציאת דירת 4 חדרים איכותית במרכז הארץ, ואפילו דירה חדשה מידיו של קבלן בטווח הסביר של כ- 1,300,000 ש"ח.

להתחיל לחפש דירה חדשה

השלב הראשון במסע אחר הדירה מתחיל בהגדרת יעדים. ההגדרות נדרשות לתת מענה לאזור המגורים המבוקש, לגודלה ולמאפיינים חשובים בדירה עצמה. בחינת אזור המגורים מורכבת משיקולים כדוגמת קרבה לתחבורה ציבורית, מוסדות חינוך, שירותי קהילה ורפואה, גנים ופארקים ציבוריים, וכן מאפייני האוכלוסייה באזור והיותה של השכונה שקטה ונעימה בכל שעות היממה. באשר למאפייני הדירה יש לבחון את גודלה ומספר החדרים מבוקש לטווח הקצר והארוך, וכן העדפה לקומה מסוימת או לדירת עורפית או חזיתית. וכמובן, בשורה התחתונה יש להגדיר מסגרת תקציב מקסימאלית עבור הרכישה.

צילום: בני דויטש

צילום: בני דויטש

בדיקות ברשויות השונות

מעבר לבחינת מאפייני האזור והדירה, לפני שבוחרים בדירה מסוימת יש לבחון את נתוניה ברשויות השונות. בדיקות אלו יבטיחו שלא מתוכננת בנייה אינטנסיבית וממושכת בסמוך לדירה שתרכשו, ומובן שלא תרצו לגור ליד כביש או מפעל עתידי שיורידו את איכות החיים וגם את ערך הנכס. מעבר לכך, בעת הבחיר בחברת בנייה יש לוודא את תקינות רישום הנכס בטאבו, ולבדוק שלחברה יש רישיונות והיתרי בנייה רלוונטיים.

הכירו את זכויותיכם

חשוב לדעת שכזוגות צעירים הרוכשים דירה ראשונה הינכם זכאים להטבות רבות ושונות המוענקות על ידי המדינה. הטבות אלו כוללות בין היתר מסלולי משכנתא בתנאים מועדפים, הטבות במע"מ ומענקים. אחת ההטבות העדכניות שאמורות להינתן בקרוב לזוגות צעירים המעוניינים לרכוש דירה הינה זכאות לדירה ללא מע"מ. זאת בתנאי שאחד מבני הזוג מבקשי ההטבה הינו מעל גיל 35, שהדירה אינה עולה יותר מ- 1,600,000 ₪, ומבלי שתוכלו למכור אותה במהלך 5 השנים הראשונות. חשוב לציין כי ההטבה עשויה להיות רלוונטית גם לדירות באזור המרכז, בערים כדוגמת חולון, פתח תקווה, מודיעין, ראש העין ונתניה.

ירוק זה הצבע האהוב עלי

פרויקט בשכונת הדר גנים בפתח תקווה

זוגות צעירים המחפשים אחר דירת 4 חדרים חדשה במחיר של כ- 1,300,000 ₪, יוכלו למצוא את מבוקשם בפתח תקווה בה נבנה בימים אלו פרויקט חדש בשכונת הדר גנים. מדובר במיזם אטרקטיבי במיוחד עבור זוגות צעירים ומשפחות המבקשים לחיות במרכז הארץ באזור שקט, אך קרוב לצירי תנועה מרכזיים. הפרויקט נפרס על פני מתחם רחב ידיים ומעוצב בקפידה, בעל  סטנדרטים גבוהים של בנייה ואיכות חיים, ובסמוך לגינות ציבוריות מטופחות וגדולות. עם סיומו יכלול המיזם 3 בנייני מגורים יוקרתיים בני 16 קומות עם חיפוי אבן, עם דירות של 4 עד 6 חדרים לרבות דירות גן ודופלקסים. כמו כן, כל בניין יכיל לובי מפואר, מועדון דיירים ו- 3 מעליות שומרות שבת. הדירות המוצעות במסגרת פרויקט הדר גנים פתח תקווה מאופיינות במפרט עשיר ואיכותי,  המותאם באופן אישי לכל משפחה. המפרט כולל בין היתר חשמל תלת פאזי, שעוני שבת, כיורים כפולים, אסלות תלויות, ריצוף גרניט פורצלן וזיגוג כפול.